Macam-Macam Adaa..

Khamis

Pernah Tak?--Tolong Jawwab -Perlu ke 2 urup w? -_-

1.Pernah tak anda diperlekehkan dan menjadi bahan ketawa dan lawak?

2.Pernah tak anda di'scapegoat'kan [kambing hitam] di mana anda xberdaya berbuat apa2 dan hanya menerima segala kesalahan yang bukan berpunca dari anda?Termasuk tomahan, cacian dan makian?

3.Pernah tak anda telah melalukan yang terbaik dan terdaya yang ada untuk outcome yang terbaik tetapi masih tiada perubahan yang berlaku?

4.Pernahkah anda berdepan dgn situasi dimana anda berada dlm bahaya tapi anda tak boleh berbuat apa2?

*Perkara2 diatas boleh berlaku dalam 3 situasi:- di kehidupan sosial kita, di alam kita bergelar pelajar dan di alam pekerjaan kita*

So dear readers, who ever deal with such condition please tell me what is your action?



[knape aku macam silap medium yer??ohh..sbb aku xramai readers rupenye..hmmm...]



Takpelah..pasni aku tanye la pakcik kat Pantai yang 3 suku yang jalan kaki sampai Ampangan sambil bawak briefcase atau xpun die melepak kat kedai mamak kat pekan Pantai tu sambil cakap sorang2 sambil bukak file ape tah.

Atau aku boleh tanye anak2 buah aku yang berumur 6,4, dan 3 tahun tu punye pendapat.
 
Tak pun kongsikong yang amik gambar aku sorok2 kat site tu [babi betul!]
Atau aku boleh tanye pendapat stalker2 yang kununnye benci aku tapi dok sibuk bace blog ni [sebab nak tau perkembangan aku yang best ni--ehh..camane aku nak tanye?dorang kan hanya reti menyalak??]
 So dear readers..?? Any opinion? [ehh..laa..tanye lagi..ngko kan xramai readers Asma oii..--ok2..esok aku tanye pakcik 3suku tu laaa  -_- ]





3 ulasan:

mr_bread berkata...

hahaa...besela tuuu...lumrah hidup.

org baik ialah org yg berbuat baik pada orang yang buat baik kat dia,dia juga berbuat baik kat orang yg pernah buat jahat kat dia. moral? buat baik berpada2,jangan skali pun buat jahat,huahuaha...

kalu buat baik,pun still kena balas tak baik,tu ujian...jadi sabar je ngan ujian.tp sabar biar berpada jugakla...ah pandai2la...haha~

keep your chin up bebeh!

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

1 pernah
2 x pernah rasanya
3 rasanya jarang melakukan yang terbaik, pasti ada yang lebih baik
4 x pernah

yang 1st je rupanya wa pernah..tapi wa buat bodoh je..wa rasa wa hidup ni bukan untuk diorang..so kalau diorang nak perlekeh ke ape ke wa x heran la..

mungkin jawapan ni sesuai untuk semua soalan kot..

haha

asma HazeLnut berkata...

addy+encik roti--terime kasih daun keladi

Terdapat ralat dalam alat ini