You’ll never enjoy your life
Living inside the box
If you’re so afraid of taking chances,
How you gonna reach the top?
Macam-Macam Adaa..
Tuesday
thE toP
To renew your green card
Salam and hi..!!
This week is the most hectic week for me..and also am enjoying work with colleague while they're still here.. (T_T) Currently there were 3 of us on site.2 Both of them will having their last day end of this month.. Then i will left out alone..so, bos u carik orang cepat2 haa.. If not i lari..heheh..
At sudden my other bos called and asked me bout my Green Card. ''Erk..dah expired lahhh.."..Pendekkan cerite, he said "tomorrow u pegi Melaka la. kasi renew u and that supervisor green card.."
Dok kalut2 download borang juge tercari2 lokasi CIDB kat Melaka tu dan sambil2 berkire2 duit cukup tak nak bayar renewal fee, toll dan minyak
Ape yang bos aku sebok benar nak aku renew Green Card aku nih ye?Hmm..
Kate mamat hensem tapi boncit tu "maybe sbb ade audit Khamis ni kot.." -- tapi audit tu by DOE that is for environmental audit..Rase2nye sebab untuk "kepentingan " mereke kot.. hehe..Taklah, sebab memang sume yang kat site kene ade GC ni.. For your own good okeyy!1
Last2.."Ahh...xpayah lah pegi esok..Dengan xtau jalannye, xcukup duit nye, keje banyak kat site lagi..kalau bos kol tanye sal GC tu, aku jawab lah, -Duti xde, tunggu gaji!- " Sebenarnye, kalau bos bagi duit, saye dah pegi dah!!
To those who wants to renew your green card--
"The renewal of the card can be done by come personally to the CIDB's offices or through postal service. Applicant must fill-up the UPP1 form and attach photo, copy of I/C@passport, permit [for non malaysian] and payments made.
If applicant wishes to renew via post, payment must made under the name of Construction Industry Development Board (C.I.D.B) and in the form of bank draft/ postal order/ banker's cheque. CIDB will send a new card via post."
Jelas?
Till then..
Friday
Sunday
Panduan Memilih Warna Tema Majlis [2011]
Bestnye tajuk..haha..
Sekarang ni aku tgk majlis2 [perkahwinan, pertunangan, birthday,bachelor party] mesti nak ade tema.. Pastu biasanya tiap 3,4 bulan mesti ade pembaharuan dlm hiasan dalaman pelamin, bilik tidur, khemah dan lain2.
Tahun depan pulak, kawan2 bakal melangsungkan majlis perkahwinan , pertunangan dsb.. Ade yang dah siap sume planning..Ade yang clueless.. Sebagai panduan pembaca, kawan2 dan diri sendiri hikhik aku dengan rase tanggungjawab membuat buat entry ni.
Buat tahun 2011 ni, aku seboleh2nye nak menampilkan kelainan [wedding planner bercakap] di dalam pemilihan warna2 tema. So aku yang memang ade follow satu blog ni terjumpa entry tentang Colour Palette yang di amik dari sini . Takpe..xperlu click kat link yang aku bagi tu pun xpe..aku paste gambar2 tersebut dibawah (^_^)
Iye, aku tau bahawa gambar2 diatas di ambil dari majlis omputih..So..?? Why don't we give it a try? Sesuaikan dgn majlis orang kite. Boleh je kan?? Sekarang trend 2 warna. Biasanya purple+pink, Pink+grey, Hitam+putih, dsb..
Tampilkan kelainan dlm majlis korang by taking this colour palette as ur guidance..boleh?
Boleh di apply utk perkara2 dibawah:
- Busana pengantin
- Hiasan lokasi [kanopi/khemah, bilik tidur, ruang tamu, pelamin]
- Makanan & minuman
- Hantaran
- Cenderahati perkahwinan
- Bunga
- Kad jemputan
Dan paling penting, biar berkenan di hati bukan sbb nak ikut ckp2 orang dan biar sesuai dgn kulit pasangan pengantin [talking to myself..memandangkan masing2 kulit 'tanned' ..isskk..] juga ikut kemampuan ye dear readers! (^_^)
*dazzling HAWA kini ambil tempahan membuat dulang hantaran pertunangan dan perkahwinan.
Subscribe to:
Posts (Atom)












