Macam-Macam Adaa..

Rabu

Dugaan

salam 


Nak wat entry pendek..dan ini adelah entry serius ye ..baru kejap td terbace kat facebook yg my junior mase diploma dulu baru kehilangan org tersayang..teman lelaki beliau maut dlm kemalangan.. (-_-) Innalillahiwainnalillahirojiun..

Aku agak terkejut..yelah, sape je yg tak terkejut menerime berite kematian..lagi2 membabitkan orang yg kite kenal or yg ade kaitan dengan yg kite kenal..



Aku sentap sebenarnye..yelah...lately,ade beberape kejadian membabitkan orang2 sekeliling aku yg betul2 menduge hati dan perasaan la..teringat mase awal2 pergi interbiu dulu,[januari or februari] rupe2nye aku ke syarikat yang baru kematian Engineer mereka yg maut terbabit dlm kemalangan..kirenye aku ni diperlukan utk menggantikan tempat  arwah..kebetulan, arwah adelah classmate aku semase melanjutkan pelajaran peringkat ijazah di UiTM Shah Alam...terkedu aku mase orang di syarikat tu maklumkan..padehal malam tu ,hati aku terdetik utk menghubungi arwah utk bertanye kabar..



2 bulan lepas, kakak ipar tersayang di duga dgn hebat sekali..tapi sangat bersyukur Allah S.W.T masih mahu meminjamkan beliau kepade kami..saat itu aku xmampu nak menahan air mate aku dari terus turun..turun dan turun..continuously ..hingga sekarang sebenarnye,  tiap kali mengenangkan saat2 itu, aku mmg menangis..sedihnye terase..cube mengelak utk melihat anak2 beliau kerane, aku xmampu menahan air mate. waktu itu.waktu malam,semase menidurkan mereka, aku terpakse berlagak tiade ape, walhal, terlelap je mereke, air mate aku lah yg meneman malam aku..berlanjutan 2 minggu.. 



4 minggu lepas, Dilla menceritakan ..terjumpe kambali dgn kawan lame tetapi membawa satu cerite..kawannye si lelaki, kehilangan bakal tunang..paling sedih, si lelaki ini yg mengebumikan jenazah si perempuan..



Malam td..kawan kpd kawan..kehilangan suami disaat berpantang sebulan  anak pertame .. semase menerime berite, si isteri dgn tenang berkate, 'bukan..bukan suami saye yg meninggal..'...kini aku dgr berite,kawan terdekat memberi sokongan padu..Alhamdulillah..


Ape yg aku sentapnye..Nikmat Tuhan yg diberi kepade aku ni, mungkin juge ditarik bile2 mase..sekirenye aku yg berade ditempat mereke, bagaimanakah keadaan aku?


Sembahyang pun kadang2 aku masih lubang2 lagi..berdoala sampai rentung pun ..diterime ke?? 


Sekarang baru berpeluang utk menikmati satu nikmat yg aku cari2 sejak sekian lame, tapi, aku masih perlu membuat pilihan..bersediakah aku?


Bersyukur dgn keluarge

bersyukur dgn kawan2

bersyukur dgn kekasih

bersyukur dgn kerja

bersyukur dgn ape yg berlaku..


baru aku nampak hikmah disebalik..

2 ulasan:

MAMA 2 MIRZA berkata...

waaaa... sedihnya baca... yelah... tiap dugaan dan ketentuan Allah tuh menguji keimanan dan buatkan kita berhenti seketika untuk berfikir.. menginsafi diri dan bersyukur.. thanks dik, for help me and make me strong..

asma HazeLnut berkata...

=)

Terdapat ralat dalam alat ini